Dit artikel gaat dieper in op de 5 belangrijkste voordelen van het gebruik van professionele stemacteurs en waarom ze altijd in je budget voor videomarketing moeten worden opgenomen.

Voice-over artiesten zijn experts

Dit voordeel is zo simpel als het lijkt. Je kunt het zo bekijken: heb je liever een ervaren aannemer die je droomkeuken verbouwd of je neef die al eens een boekenplank heeft gemaakt? Tuurlijk, kan je neef in staat zijn om de klus te klaren, maar garanties heb je niet. 

Nu denk je misschien: “Voice-overs zijn gewoon mensen die praten en iedereen weet hoe ze moeten praten! Hoewel dit waar is, is er echt sprake van een ambacht, een expertise, een niveau van professionaliteit dat doorgewinterde voice-overartiesten inbrengen in een opname. Voice-overartiesten zijn in feite acteurs en performers. Ze helpen een script, een verhaal, tot leven te brengen.

Voor je marketingvideo heb je misschien niet de voice-over-talenten van een herkenbare ster nodig, maar wil je wel dat je boodschap overkomt zoals je het in gedachten had.

Rustige sfeer

Heb je een rustgevende stem nodig om je slaapmachine aan de man te brengen? Ben je op zoek naar een Morgan-Freeman-achtige stem voor je impactvolle public service announcement? Of heb je de energie nodig van een Spaanse voetbalverslaggever wanneer iemand een GOOOOAAAALLL scoort?

Omdat voice-overartiesten acteurs zijn, kunnen ze zich aanpassen en veelzijdiger zijn dan de gemiddelde persoon.

Het mag duidelijk zijn dat het gebruiken van een voice-over een bijzondere manier is om een boodschap persoonlijk te maken en er sfeer aan te geven. Voor commercials en bedrijfsfilms is het erg belangrijk dat het bedrijf een persoonlijke noot in de boodschap kan leggen. Blijf onze teksten lezen, dan ben je altijd op de hoogte van wat er speelt in de metaalsector en alles wat daarmee samen kan hangen.